- Perkhidmatan konsisten dari segi kualiti dan piagam yang ditetapkan.
- Perkhidmatan yang responsif – cepat memberi respon kepada urusan pelanggan.
- Perkhidmatan menepati piawai masa yang ditetapkan dalam piagam.
- Menyampaikan perkhidmatan dan maklumat yang tepat dan betul untuk memudahkan urusan pelanggan.
- Kakitangan yang kompeten dan berkemahiran dalam menjalankan tugas masing-masing.
- Arahan, borang dan panduan perkhidmatan mudah difahami dan tidak mengelirukan pelanggan.
- Perkhidmatan yang mesra dan saksama kepada pelanggan tanpa mengira pangkat dan kedudukan.
- Mendengar, memahami dan melayan pelanggan dengan penuh rasa hormat.
- Sediakan ruang menunggu yang selesa, tempat duduk dan kaunter perkhidmatan yang mencukupi serta tandas awam yang bersih.
- Sediakan kemudahan sokongan pelanggan seperti kantin, telefon awam, tempat riadah kanak-kanak dan mesin ATM.
1
Comments