Skip to main content


CIRI-CIRI PERKHIDMATAN PELANGGAN YANG BAIK





  1. Perkhidmatan konsisten dari segi kualiti dan piagam yang ditetapkan.
  2. Perkhidmatan yang responsif – cepat memberi respon kepada urusan pelanggan.
  3. Perkhidmatan menepati piawai masa yang ditetapkan dalam piagam.
  4. Menyampaikan perkhidmatan dan maklumat yang tepat dan betul untuk memudahkan urusan pelanggan.
  5. Kakitangan yang kompeten dan berkemahiran dalam menjalankan tugas masing-masing.
  6. Arahan, borang dan panduan perkhidmatan mudah difahami dan tidak mengelirukan pelanggan.
  7. Perkhidmatan yang mesra dan saksama kepada pelanggan tanpa mengira pangkat dan kedudukan.
  8. Mendengar, memahami dan melayan pelanggan dengan penuh rasa hormat.
  9. Sediakan ruang menunggu yang selesa, tempat duduk dan kaunter perkhidmatan yang mencukupi serta tandas awam yang bersih.
  10. Sediakan kemudahan sokongan pelanggan seperti kantin, telefon awam, tempat riadah kanak-kanak dan mesin ATM.

1





Comments